Alla inlägg under januari 2010

Av Maj-Lis - 15 januari 2010 11:31

Har inte skrivit på ett tag, har haft annat att hitta på.

Matte som skriver för mig har varit upptagen av annat.

Hon ska bl. a serva mig och Aamor, och så ska vi så mycket, upp på bordet och fönsterkarmen, busa och dra varandra i skägg och öron.

Vi är ut med Husse och promenerar flera gånger daglingen.

Vi har inte så mycket snö kvar, det har blivit så trist och grått.

Men där kommer kanske mer snö.


    VOVISAR

        AFFI.

Av Maj-Lis - 11 januari 2010 09:25

Har inte haft tid att skriva sen i lördags.

Jag var hos Aamor i lördagskväll för husse och Matte skulle till goda vänner och så har dom en stor jakthund och man vet ju aldrig så det var bäst att bli hemma. Jag blev så glad när husse hämta mig.

Skönt att det har blivit mildare i vädret.

Aamor kom som vanligt idag på morgonen.

Just nu sitter vi och skäller på husse för vi vill gå ut.


 VOVISAR

     AFFI  

Av Maj-Lis - 8 januari 2010 10:35

Jag hade alldeles fel angående Aamor.

Han var så duktig när hans matte gick, pep inte ett dugg, så snacka inte om att vi inget förstår, var snäll hela dagen, fast uppåt dagen blev det en anings bus.

Vi sitter mycket uppe på fönsterkarmen, ser så mycket folk och fåglar för husse har lagt ut mat till dom, bröd, talg, cocosnötter med fett i.

 Dom är ju så hungriga, sitter på staketet och tittar in.

Idag är det jättekallt - 13 gr, så det är tur att Eva , Ruffa och Snuttes matte har stickat vars en varm god tröja till oss. Min husse tog precis på dom för det är nu tid att gå ut.


Vov Vov

    AFFI  

Av Maj-Lis - 6 januari 2010 09:56

Jag var trött idag på morgonen, ville ej gå av sängen, den var ju så varm och god. Vi var på 67 årskalas igår. Det var kul att komma dit, sist var i somras och då satt vi på altanen, så jag och Aamor hade bråttom att kolla genom huset innan alla gäster kom. Var inte många som sett oss, så vi blev så kramade och så blev det en del pussande, dom tyckte att vi var jättesöta. Vi busa med barnen Sara och Martin, men så blev vi ju trötta och fick vila oss och sen var det dax att åka hem igen.

Imorgon börjar Aamors matte att jobba, undrar hur det ska gå, för han har blivit så MAMMIG, piper då fort han inte ser henne. Ja. se killar.


Vovpå er alla.

   AFFI

Av Maj-Lis - 4 januari 2010 12:23

Idag snöar det igen och det är så kul.

Aamor kom nu på förmiddagen och buset var igång direkt.

Jag hörde nått om att någon skulle badas av Tina men jag hoppas att det blir Aamor men jag misstänker att det blir jag eftersom det ska göras här!

Jag tänker inte vara still så länge att hon kan få fatt i mig!


Just nu hjälper vi min husse att bädda, fast jag tror inte han uppskattar vår hjälp. Vi är nog mest ivägen, men vadå!


Vovisar

Affi

  

Av Maj-Lis - 2 januari 2010 10:50

  GOD FORTSÄTTNING.

 Idag är det ett fint väder, för närvarande så lyser solen.

Jag och husse var ute och kissa kl 8 då var det lite kallt om tassarna, fast der var bara -5 gr. Jag hoppas att det blir lite snö sen.

Jag satt i husses famn och myste, men så sa matte att kom och titta vem som kommer gående och jo då, det var Aamor och matte som kom, brukar komma varje dag, vi är ju så glada för varandra.

   Vovisar

   AFFI

Ovido - Quiz & Flashcards