Alla inlägg under oktober 2009

Av Maj-Lis - 6 oktober 2009 09:15

I kväll följde jag med Aamor hem, för min Matte och Husse skulle köra till kompisar i Ekeby och dricka kaffe och då är det bättre att jag är hos Aamor och hans Matte.

Vi hade kul, lekte och bråkade lite. Jag blev hämtad strax innan kl 21oo.

Det är skoj att få va där också ibland.


  Hej ifrån AFFI.

Av Maj-Lis - 5 oktober 2009 09:54

Oh, det år måndagmorgon igen.Vi har tagit det lugnt på morgonen.

Men när Matte kom upp så blev det fart i oss igen.

Idag skiner solen,men i helgen har det varit trist, med hård blåst och mycket regn.

Vi fick 31mm, så vi blrv blöta många gånger.

Nu ska Husse gå ut med oss på en runda.

Många vovisar från.

  AFFI

Av Maj-Lis - 4 oktober 2009 09:51

Vovis på er alla.

Fy ett sådant tråkigt väder det var igår,man blev ju blöt varje gång man skulle ut.

Matte fick blåsa mig torr varje gång jag varit ute, och det måste man  ju.

Aamor var här nästan hela dagen i går och vi hade kul, lekte och tugga tuggisar och så bråkade vi ju förstås.

När dom gick hem så följde Husse och jag dom hem, regnet öste ner.

Jag blev fönad och när vi skulle se på tv så ville jag upp i soffan, där vira Husse in mig i en skön ullfilt.

I den låg jag från kl 1800-2200 gissa om det var skönt, jag var så varm och god.

Var ute innan det var tid att krypa i säng mellan Husse och Matte.

Sov i ett till kl 730 idag

  Vovkramar.

  AFFI.

Av Maj-Lis - 2 oktober 2009 09:35

God morgon.

Fy vad det regnar och blåser idag, men om ett tag så började solen skina .

Husse kallade på oss att vi skulle ut och kissa, fast vi har dålig tid ,vi är mitt uppe i vår lek.

Vi har så kul med handdukar som vi drar i vars en ända, men ibland så lägger Aamor sig på den och då drar jag han genom nästan hela huset, jag är ju så förbaskat stark fast jag är så liten och väger 1kg mindre än han.

Nu står Matte med våra koppel, vi höres igen.

 Vovisar från

    AFFI.

Av Maj-Lis - 1 oktober 2009 09:37

Tjena mors på er alla.

Nu skriver min Matte igen, hon börjar förstå sig på den nya datorn.

Är ju en hel del nya markeringar som man ska lära in säger hon.

Vi har ju fint väder ännu. vi kan vara ute och leka på gräsmattan, man får ju sån energi och sen är det fu llt ös.

Men idag hade Aamor+Matte tur när dom gick hit, strax efter så öste det ner, men nu skiner solen.

Vi har skickat ett gratulationskort till vår uppfödare som idag fyller år. Vov till Liza idag.

Igår hade vi kalasmiddag förAamors Matte som fyllde år. Vi åt kotlett och potatisgratäng, Matte stekte en kotlett till oss  det var jättegott hallonpaj och grädde.

Nu ska min Husse ta oss på förmiddagsrundan.

 Många vovisar ifrån.

   AFFI.




Skapa flashcards