Alla inlägg under oktober 2009

Av Maj-Lis - 20 oktober 2009 09:40

God förmiddag!


Hej på er alla!

Har ni det bra så här på tisdagen, det har jag, brossan är ju kommen så det är lekdags igen.

Jag tycker så synd om honom för han ska till tandläkaren på torsdag, hade visst någon mjölktand kvar.

Den gör nog så att det är därför han har en glipa i nedankäken, ska sövas men det går säkert bra.

Jag ska trösta han och vara snäll mot han.

Jag vill tacka Aamors mattes arbetskamrat som har stickat en jättefin tröja till mig. Hon heter Eva.

Ska bli skönt att inte frysa när kylan kommer.


  Vovisar.

   AFFI

Av Maj-Lis - 18 oktober 2009 10:49

Tjenixen alla .

Nu får jag skriva för 2 dagar.

Hade dåligt med tid. passade Aamor hela dagen, för hans matte skulle åka och handla i Ullared.

Så Aamor kom redan kl 4,45, min matte var vaken då och hade satt in min sovsäng sidan om hennes säng.

Vi tog ett par minuter bus, men matte tog upp mig i deras säng, för där ligger jag.

Aamor la sig i sovsängen. Vi sov alla 4 till kl: 8oo.

Matten kom hem kl: 17,45 hade handlat mycket.

Jag fick 2 st rosa lekben som piper och ett litet med teddytyg på ena sidan och sammet på andra.

Dom körde hem vid 19 tiden, då gick jag och vila mig, man blir ju trött att hålla på en hel dag.


         Söndag.

Han kommer idag också, men han skulle först bada, min matte har kammat mig, jag är så fin än så länge.

Det blir väl fullt ös när brossan kommer, dom ska äta middag här idag , kotletter blir gott gott i gottgott.


 Vovhälsningar.

    AFFI


Av Maj-Lis - 15 oktober 2009 15:14

Hallo, hallo.

Det var lite svaltidag också, men dagen är ju solig och fin.

Sa på radion att det snöa på Österlen, men det blir väl ej liggande.

Träden är så guldiga och vackra. Min matte tycker om hösten, är så friskt i luften.

Aamor har varit här i dag, vi ska ha kycklingklubbor till middag, matte lagar de idag så vi får nog också.

Nu ska vi gå ut med min husse.

Vi hörs snart igen.

vovisar från.

  AFFi

Av Maj-Lis - 13 oktober 2009 12:23

Vov på er!

O vad det var kallt om mina små tassar idag på morgonen.

Det var ju frusit så gräset var vitt och taken på husen var vita men det var +-0.

Aamor han frös  också när han kom.

Igår eftermiddag var  hans matte och fick en spruta mot svininfluensan jag tyckte synd om henne.

Hon sa att det kändes inte.

Vi har varit ute och gått med min husse,det är sol nu.

Jag har busat med en pudel som heter Linus, han bor inte så långt från oss,så vi brukar kramas.

Nu ska vi ta oss en liten tupplur.

Vov på er.

  AFFI.

Av Maj-Lis - 11 oktober 2009 12:04

Idag är det ett riktigt trist väder, det regnar och det kommer det nog att göra hela dagen.

Det är så skönt att sita i fönsterkarmen och titta på alla blöta människor som passerar.

Men själv måste jag ju ut då och då, gäller att passa på när det regnar lite.

  


Igår blev jag ovän med Aamors matte för hon var lite dum mot mig, hon tog bort tovor som jag hade samlat på!!!!!

Det var faktiskt skönt att få bort dom men jag blev sur ändå. Fast vi blev vänner fort igen.


Min matte fortsatte idag att plock bort dom, min päls håller på att växa nu igen så det bildas tovor fort.

Är lite orolig nu för min husse håller på att tömma husvagnen för vintern så han springer ut och in och jag har svårt att hålla koll på honom.


Aamor kom ett tag så det får mig på andra tankar, BUS!!!


Vovisar

Affi

Av Maj-Lis - 10 oktober 2009 11:06

Godmorgon!

Idag är jag fin, min Matte har kammat mig och tagit bort en del tovor som jag hade bak öronen.

Är inte konstigt, man får sådana eftersom vi drar varandra i bl.a öronen.

Aamor har likadana, hörde av hans Matte att dom blev osams igår när han blev kammad.

Han och hans Matte kom hem till oss på fika.

Sen efteråt körde hans Matte och min Husse till Höör, skulle köpa lite hundgodis som vi kan ha och tugga på.

Här i stan var allt slut och vi måste ju ha något som vi kan tugga på.

Vi är nog lite dyra i drift, men va då  dom älskar oss ändå?

Fy, jag tittar ut ifrån min fönsterkarm och ser att det regnar, solen sken för bara en stund sedan.

Ska inte ut nu på några timmar, så kanske det har upphört då.

Hoppas att ni alla mina vänner får en skön helg.

Vovkramar ifrån.

   AFFI





























Av Maj-Lis - 7 oktober 2009 09:14

Idag är det inte så kul att vara hund med mycket päls.

Man blir ju så blöt, skulle man vänta till det blir uppehåll, då kommer man inte ut.

Och det är ju ett måste minst 4 g om dagen.

Nu ska vi gå till min Mattes syster med morgontidningen, tro inte att der är torrväder ack nej.

Blir till att bli blåsta med fönen och sen busa.

 Vovisar från

    AFFI

Av Maj-Lis - 6 oktober 2009 09:36

Oh, vad jag blev glad när solen lyste idag, det har ju regnat och blåst tillräckligt.

Husse har dammsugit idag det tycker vi är kul, då jagar vi han.

Nu ska vi ut och gå i solskenet och så är det kissdags.

 Vov på er.

  AFFI

Skapa flashcards