Alla inlägg under september 2009

Av Maj-Lis - 14 september 2009 17:47

Hej svejs.

Igår var det lite tråkigt för jag fick inte träffa brossan på hel dagen.

Han var på en stor utställning på Sofiero, fast lite skönt ändå man får spara lite

på krafterna till imorgon, för då blir det fullt ös igen.

Vi har varit ute och sprungit på gräsmattan,lekt med pipdjur och tuggat på tuggben.

    Nu ska jag och Husse följa hem Aamor och hans Matte.

               WOW; WOW från AFFI

Av Maj-Lis - 12 september 2009 11:41

Idag när jag var färdigkammad var jag jättesöt sa min Matte.

Sen satt jag och spana in hundar och katter och där kom flera stycken,

Efter ett tag så kom Aamor med sin Matte, då blev jag rent stel.

Jag sitter mellan orkideerna och vackrast är jag,det säger min Matte & Husse.

Aamor och jag blev glada att se varandra, har bara varit ifrån varandra över natten.

an ska ju på en stor hundutsällning i morgon på Sofiero, hoppas han har tur.

Jag ska inte dit är för klen tycker domarna.

 Kram på er alla & ha en skön helg.

     VOV VOV från AFFI.

  

Av Maj-Lis - 11 september 2009 09:59

Hej alla vänner.

Mår ni bra alla idag? Det gör jag, igår blev det lek och stoj hela dagen, ände till kl 20.

Aamor och hans matte var hos min Matte efter sitt jobb. Min Husse och hans bror skulle köra och hämta hem vår husvagn, för nu är snart säsongen slut. Så hon var här ifall vi skulle behöva gå ut, och min Matte kan ej gå ut med oss. Aamor blev trött, orkar ej hålla på som jag.

Han brukar mest sova när det är kväll, men det är då jag är som piggast.

Jag blev så glad när Matte höll upp mig så jag fick se när Husse kom hem,han  är den bäste men det går med Matte Också.

Nu ska vi gå kisserundan.

Hoppas vi träffar andra hundar.

Hälsningar AFFI

Av Maj-Lis - 7 september 2009 09:23

Hejsan svejsan.

 Oh vad man blir trött när man varit ihop med brossan en hel helg.

 Jag fick vila mig sen han gått hem igårkväll.

 Han kom på morgonen idag, skoj att han kom.

 Vi hade kul med våra presenter. Vi tog varandras saker.

 Men så är väl syskon.

 Ha en bra dag.

 Vov-kramar från AFFI.

Av Maj-Lis - 6 september 2009 08:38

Idag fyller jag ett år. Sov till kl 7:15, var nere i husvagnen, Husse skulle ta hem våra möbler som vi hade i tältet. Matte stanna hemma, men var med ner när dom kom ner igen. Vi bjöd våra grannar på pizza för dom hjäpte oss.

Har inte tid att skriva ,för nu ska jag öppna paket.

     Hej  AFFI

Av Maj-Lis - 5 september 2009 09:06

Tror ni inte att det regnar idag också, jag tycker att snart får det vara nog.

Idag kom Aamor och hans Matte kl 8,30.

Dom ska följa med oss ner till vår husvagn, är ju tid att plocka hem möbler m m. Min Matte har besvär med sin rygg, så dom är snälla och hjälper oss.

Och nästa vecka hjälper Husses bror oss medatt ta hem husvagnen.

Sen är det bara att vänta till våren, när den ska ut igen.

Matte har det bra idag, hon kan koppla av hela dagen för vi hundar är ju inte hemma, och det tycker hon nog är skönt.

Fast nog saknar hon oss.

  Många helghälsningar.

     AFFI.

Av Maj-Lis - 4 september 2009 11:24

Idag när Aamor och hans Matte kom så hade dom paket med sig, men det var inte till mig för jag fyller ej förrän på söndag.

Paketet var till min Husse för han fyller år idag.

Han fick en blyertspenna," jag har bitit sönder den andra" han löser så mycket korsord, fick också en Deckare "Den vita döden" av Björn Hellberg.

Vi har varit ute på kissrunda, det tycker vi är kul, man träffar alltid någon som vill klappa oss, för alla tycker vi är så underbart söta.

Postmannen kom idag, hade ett paket till mig, men får vänta tills på söndag  att öppna den. Det var från min uppfödare och alla hennes djur.

Kramar till alla vänner.

   AFFI

Av Maj-Lis - 3 september 2009 09:22

På söndag fyller jag ett år, snart stora damen.

Igårkväll var jag och Aamor och fick vår ettårsspruta, det gick bra, kändes inget. Var på lekhumör när jag kom hem, men Aamor ville bara hem, ja ja killar pallar ej så mycket som vi tjejer.

Det regnar här idag och precis nu vill vi ut och kissa ,så Husse tog ut oss.

Imorgon fyller min Husse år.


   Ni får alla ha en bra dag

       Vov från AFFI
















h

Skapa flashcards